ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ З КЛАСОМ

11.05.2016 13:40

Орієнтовний перелік документації, яку веде класний керівник:

·        Класний журнал.

·        Особові справи учнів.

·        Табелі успішності учнів.

·        План виховної роботи.

·        Конспекти виховних годин, годин спілкування, диспутів.

·        Розробки сценаріїв виховних заходів.

·        Протоколи батьківських зборів.

·        Матеріали щодо запобігання дитячому травматизму, бесіди з правил дорожнього руху, облік проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності.

Циклограма класного керівника

Щоденно:

1.      Робота з тими хто запізнюється та виявлення причин відсутності учнів.

2.      Організація харчування учнів.

3.      Організація чергування учнів.

4.      Індивідуальна робота з учнями.

5.      Контроль за зовнішнім виглядом учнів.

Щотижня:

1.      Перевірка щоденників.

2.      Проведення заходів за планом.

3.      Робота з батьками за планом.

4.      Робота з вчителями предметниками.

Щомісяця:

1.      Відвідування уроків класу.

2.      Зустріч з батьками за планом.

3.      Нарада щодо планування роботи.

Протягом семестру:

1.      Оформлення класного журналу.

2.      Аналіз виконання плану, корекція.

Один раз на навчальний рік:

1.      Оформлення особових справ.

2.      Аналіз роботи та складання плану виховної роботи.

3.      Статистичні дані.

4.      Проведення відкритого виховного заходу.

 

Пріоритетні напрями діяльності класного керівника

1.      Перебудова змісту виховання, ключовими поняттями якого є людяність, милосердя, доброта, чесність, порядність.

2.      Визнана роль загальнолюдських цінностей та загальнолюдської моралі.

3.      Гуманізація відносин, цілісність виховного процесу.

4.      Вивчення учнів, учнівського колективу.

5.      Організація виховання та згуртування учнівського колективу.

6.      Організаційно-педегогічна діяльність щодо забезпечення життєдіяльності класного колективу.

7.      Розвиток особистості, її творчого потенціалу.

8.      Робота з батьками, індивідуальний вплив.

 

 

Зміст роботи класного керівника.

·        Вивчення учнів.

·        Об’єднання учнів у колектив.

·        Співпраця з дитячими та молодіжними організаціями.

·        Робота з батьками та громадськістю.

·        Співпраця з культурно-освітніми та позакласними установами.

·        Організація виховної діяльності: правової, родинно-сімейної, національно-патріотичної, трудової, естетичної, морально-етичної, екологічної, формування здорового способу життя, розвиток пізнавальної активності.

·        Індивідуальна робота з учнями.

·        Співпраця з вчителями-предметниками щодо дотримання єдиних педагогічних вимог у класі.

Основні завдання класного керівника:

·        Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету, традицій.

·        Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.

·        Духовно-моральне виховання.

·        Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.

·        Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.

·        Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.

·        Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.

·        Врахування інтересів дітей.

·        Організація роботи з батьками.

 

Критерії ефективності виховної роботи:

·        Рівень організованості класного колективу (дисциплінованість, робота учнівського самоврядування).

·        Рівень навчальної мотивації учнів класу (динаміка підвищення якості знань, ефективності роботи з учнями, які навчаються на початковому рівні, активності учнів у позаурочній діяльності).

·        Різноманітність позаурочного життя класу.

·        Динаміка зростання рівня вихованості учнів.

·        Рівень розвитку класного колективу (згуртованість, активність, ініціативність, виховний вплив колективу на його членів, рівень розвитку громадської думки).

·        Активність співпраці класу з класним керівником.

·        Зв’язок із сім’єю, участь батьків у виховному процесі.

·        Робота з проблемними учнями, надання педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу.

·        Захищеність та комфортність умов перебування вихованця у класі, школі.

 

„Золоті” правила класного керівника.

1.      Учитель має бути особистістю, яка приваблює дітей.

2.      Учитель повинен викликати любов та повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та спілкується з нею, у стосунках з нею чесний і відвертий.

3.      Учитель має бути веселим і жартівливим.

4.      Учитель має раціонально використовувати свій час.

5.      Учитель має бути доброзичливим.

6.      Учитель має постійно вдосконалюватись, розширювати свій кругозір.

7.      Гасло вчителя: „Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням”.

8.      Учитель повинен реалізувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.

9.      Учитель має створити колектив, в якому панують доброзичливі стосунки.

10. Учитель має любити, захищати дитину, поважати її почуття

 

 

—————

Назад